Infected Telecom Stations
Telekom.wad-MAP05 gaming
by Charles Horvath (Oldanimal)


=======================================================================
Map05 leírás
Egy kis terembe kerültem, amelynek ablaka és ajtajai vannak. Kilesve az ablakon több szörny válik láthatóvá, amelyek az ajtókon tülekednének be és az ablakon át is lőnek. A betévedteket tévedhetetlenül lövöm le, a többieket az ablakon keresztül kezdem irtani. Távolban több géppuskás is tüzet nyit, egymást is eltalálják és egy zölddobáló is megsebesül. Miközben a többieket irtom, a háttérben már csak a zölddobáló marad életben, miután az utolsó állva maradt géppuskást megpörkölte. Így super shotgun-om csöveivel nézhet farkasszemet, de nem sokáig. A beléptető, bal oldali koponyakapcsolókon keresztül először jobbra megyek az elkerített rész felé (porta), hogy a zölddobáló és a géppuskások által őrzött cuccokat és a kulcsot összeszedjem.Egy kulcs is van már. A barna sziklás folyosót most hagyom. Visszamegyek, a másik beléptetési irányba. A szemben levő ajtó felé megyek, amelyet már nyitogatnak is holmi tüskések és puskások, így kénytelen vagyok folyamatosan lövöldözni. Az ajtó mögött tényállás esete forog fenn: lent szemben puskások, fent jobbra egy hosszú ablak mögött puskások és tüskések fogadnak lövedékekkel és tűzmeteorokkal eléggé el nem ítélhető módon. Én azért megpróbálok némi itéletet osztani, az ajtó közeléből, mert a légtér többi részén is sokan vannak, pl. balra, a lépcsőházban. Miután az ablak mögött csend van, belesek balra. A lépcső jobb oldalát kezdem megtisztítani először. Közben egy egyszemű libeg felém, csak egyszer fordul vissza egy pillanatra, hogy elégessen egy óvatlan zombit, aki véletlenül eltalálta a harc hevében. Hátrálok, oldalazok, lövök, az egyetlen szem némi belső részekkel együtt kifolyik, a gömb a földre zuhan. Most a lépcső túloldalán tobzódókat lövöm, vezérük egy hájas. Sajnos, miközben engem lő, nem elég ellenfelet pörköl meg. Végűl a Gatlingom vet véget méltatlankodó hangokkal egybekötött lángszórózásának. A lépcsőn felfelé indulva jobbra visszafordulok a kis folyosóra. Két démon fog közre, alig úszom meg harapásaikat. A jobbra tartó folyosón két ajtó, mögöttük WC, benne puskások, imp-ek. Dolgomat végzem tehát. Közben begyűjtöm az elhullajtott lőszereket. Visszamegyek a lépcsőházba, fel a főlépcső legtetejére, be a kulcsos ajtón. Belül többen tobzódnak, nem szabad elsietni a bemenetelt. Egy kis lövöldözés, visszavonulás az ajtó mögé, ismétlés. Bent pókdémon is van, ami különös figyelmet igényel. Amikor már senki nem vár az ajtó mögött, benyomulok. Balra hosszú folyosó, ismét észrevesznek, jőnek-lőnek. Jobbra fordulok, balra tüskés egy doboz mögött. Benyitok az ajtón, puskáshalál. Továbbmegyek a folyosón, a végén nyitok be az ajtón. Iroda, zölddobáló, lőszer. Kifelé menet a falon kapcsoló. Vissza a folyosóra, következő ajtó. Fegyveresek, egyéb démoni szerzetek. Az átjárón túl a másik szobában zombik. Végzek velük, cuccok enyémek, kapcsoló aktiválva. Kifelé menet balra nyílik le egy fal, puskás őrséggel, a lenyílt fal mögött kapcsoló-működtetni. Vissza a folyosóra, következő ajtó. Szörnyek, ráadásul az ablakon keresztül a lebegő koponyák is megérkeztek. Vissza a folyosóra, onnan ki az ajtón, aztán jobbra. A doboz leereszkedett, páncél az enyém a piros kulcs mellett. Tovább a jobb oldalon, ajtó van, ami nem nyílik. Ezt a következő teremből lehet nyitni. Arrafelé megyek, óvatosan, mert egy csomó puskás lesz a teremben, főnökük egy géppuskás, miközben a balra eső részen is puskások és ráadásként cacodemon kezdik próbára tenni türelmem. Majdnem sikerül is nekik, kénytelen vagyok egyszer visszavonulót fújni. Sikerül megtisztítani a terepet, így összeszedem a cuccokat, majd bemegyek a PC-kel teli terembe. Belül sok puska van, meg a falon egy kapcsoló. Ez nyitja a folyosón visszafelé az ez melletti ajtót. Kívül is van egy kapcsoló, ez a szemben lévő tárgyalót nyitja a hátad mögött, csonti őrrel belül. Először ezt veszem szemügyre. A csonti türelmesen várakozik az ajtó mögött, majd észrevesz, de Gatlingom beléfojtja a szuszt- rakétához sem jut. Összeszedek némi cuccost, majd a közben kinyílt ajtón tekintek be. Balra zölddobáló és csonti, jobbra kapcsolók. Gyorsan benyomulok a kapcsolókat működtetni. Az egyik hátul emel fel egy süllyesztett boxot, puskásokkal és cuccokkal, a másik prést kapcsol be, mely a csontit és a zölddobálót összenyomja. Még hátul is van egy lesüllyedt box, ami a hátsó falon levő kapcsoló meglövésének hatására emelkedik fel- katonák, cucc. Vissza a folyosóra, le a lépcsőn, balra a piros kulcsos ajtóhoz. Az ajtó mögött lift, jobbra egy kapcsoló ereszti le. Felmegyek megmutatni magam, aztán vissza is hátrálok, mert csonti, démonok, tüskések közelednek. Kimegyek az ajtón, annak fedezékéből lövöldözök be. A csonti különösen szeretne kitikkasztani, egy tüskést úgy eltalál, hogy azt a rakéta ereje lerepíti a liftről, de nem felém fordul, hanem a csontit próbálja eltalálni, de hasztalan, mert tűzlabdái elenyésznek a lift felső szélén. Végül a csonti és én már csaknem minden szörnyet pokolra jutattunk, így megadom a tüskésnek a kegyelemdöfést, majt a csontit veszem tűz alá. Fent már nincs mozgás, így a lifttel felnézek. Balra hosszú ablak, mögötte egy terem, benne kiberdémon, zölddobálók, stb. zsúfolásig megtöltve szörnyekkel a terem. Észrevesznek, a balra forduló folyosó végén pókdémon indul meg felém, az ablakon keresztül célbavesz, de egy zölddobáló közénk áll. Közben a kiberdémon sem rest, rakétája több zölddobálót is megsebesít, azok rögtön ellene fordulnak. Nem akarok a harcba beleavatkozni, ezért inkább nézem, hogy irtják egymást és úgy helyezkedek, hogy a kiber rakétája lehetőleg szörnybe csapódjon. Ha már nincs ellenfele, csak én, az maxi gáz. Akkor futás a folyosó végére a 100% életért meg a kulcsért. Legjobb ilyenkor a sarokban állva super shotgunnal idegesíteni a cybert, a hátsó falat elkerülve, mert a becsapódó rakéták megölnek. Mivel már van kulcs, akár be is lehet menni a cyberhez, de ehhez szerencse is kell, mert ha épp az ajó mögött áll, akkor vége a dalnak. Bent már jobb a helyzet, nincs túl nagy hely, de körbe-körbe oldalazva le lehet amortizálni a kiberstrázsát. A falon levő kapcsoló egy másikat emel ki a talajból, ez utóbbi engedi le a platformot rajta egy csomó cuccal. A 200%-ot a túloldalról lehet aktiválni. Még nem érdemes kimenni, az ajtó melletti világító téglafal egy titkos kapcsoló, amely az ablak mögött egy falat enged le, mögötte szörnyek és cuccok, melyek felvételéhez le kell menni egy emeletet, az ajtón át majd a lifttel fel. Ezután a középső emeleten, a lépcső túloldalán van egy sötét rész, ez teleportál a távközlő terembe. Ebben sok puskás, démon és cucc van- a kapcsolókat fel kell kutatni. Nem biztos, hogy jól lehet kijönni ebből a kiruccanásból. Vissza a legfelső emeletre, be az ajtón, jobbra aztán be az ajtón a másik folyosóra. Az ajtó túloldalán kétoldalt titkos kapcsoló van. Az egyik a folyosó jobb oldalán levő falat ereszti le, mögötte katona, a másik a 200% élet+páncélt engedi le. Fontos, hogy ha a túloldalt levő platform még nincs leeresztve, akkor a cucc csak annak a résznek a tetejéig ereszkedik le, tehát nem fogjuk tudni idő előtt felvenni és el is vesztjük ezt a lehetőséget. Ha a túloldal már le van engedve a Cyber szobájában, akkor utána kapcsolva a kapcsolót a földig leereszkedik a platform, és hozzáférhető az értékes "powerup". Ezek után nincs más hátra, mint előre a kijárathoz, azaz lefelé a lépcső legaljára- a kijárat a bejárat mögött van. Még egy hely maradt felderítetlenül: egy kis beugró van a bejárat mellett, a beléptető túloldalán. Egy lépcső vezet felfelé, lost soul és cacodemonok vigyázzák az az mögötti folyosót. A liftet lehívva át lehet ugorni a liftaknán a túloldalra és felvenni lövedéket ill. páncélt, ha a 200%-ot nem sikerült begyűjteni. Ide előzőleg is el lehet látogatni szükség esetén. A lift a földszint és a legfelső emelet között közlekedik. ( Túl korán nem érdemes a lifttel felmenni, mert kínos meglepetésben lehet részem, ha a mancubus lángszórójaival fogad felül, tehát csak szörnymentes lépcsőháznál érdemes a liftet aktiválni) Tehát, harcra fel, győzni kell, irány a kijárat, türelmetlenül vár a kiberdémon a következő szinten is.