Infected Telecom Stations
Telekom.wad-MAP03 végigjátszás
by Charles Horvath (Oldanimal)


=======================================================================
Map03
Egy lépcsőházból indulok- és itt lesz a kijárat is. Felfelé van lift, de én mindig gyalog megyek, egy kis mozgás sosem árt. Útközben egy kis lövöldözésbe keveredek néhány katonával, akiket leküzdök lőfegyvereim segítségével. A liftben puskások állnak az emeleten, így tán jobb volt gyalog menni- kaptam volna a szemem közé rendesen, ha lehívom a liftet. Miután a néhai őrmesterek már fekszenek, az emeleten levő bal oldali ajtón bejutok egy hosszú folyosóra ( a jobbos egyelőre zárva van). Érdemes lassan betekintgetni, mert puskások köszöntik mindkét oldalról az óvatlan behatolót. Először balra lesek be, majd miután vérét ontom az ellenfeleknek, jobbra indulok a hosszabb folyosórész felé, útközben puskások és imp-ek fekszenek el shotgunomtól főbelőtten. Aztán harapós démonok is fogaik közt szeretnének tudni. Miután döndüléssel padlóba harapnak, szokásomhoz híven jobbra megyek, az ajtó mögött cacodemon, former serge, imp, stb., szóval vannak néhányan. Az ajtót nyitogatva be-belövögetek, közben a caco is megpörköli a puskást véletlenül, így utoljára még neki kell néhány a munícióból, mire szemein keresztül belseje kitüremkedik, s mint egy lufi, leereszt és a földre hull. Jobbra ajtók. Huh! Megint WC-k, villanykapcsolókkal! De itt feltankolhatok egysmást, ha nem is sokat. Belül nincsenek komoly ellenfelek, max. impek. A WC-vel szemközti oldalon egy konyhát találok. Néhány imp lesz bent, de érdemes benézni 25% életért és 20 shellért. Két jobb után vége a folyosónak, visszapördülve jobb oldalon egy nagyobb technikai helyiségbe jutunk, L alakú előtérrel. Szemben a gépterem ajtaja, a belső tér az ablakon keresztül látható. Jobbra tartok az előtérben. Puskások hada vigyázza a számítógépes munkahelyeket. A sarokról szedem le őket. Puskáikat begyűjtöm. Némi egészség bónusz is leesik. Visszaoldalgok és közben lövöm a gépteremből áramló szörnyeket; lőfegyvereseket, impeket. Az ablakon érdemes benézni, és szükség esetén belőni. Ezután mehet a gépterem kiaknázása. A sorok végén az ezüst ajtók nyílnak, érdemes bekkukkantani ezért-azért. Az ajtótól jobbra a sarokban kapcsoló, csak villany. A terem ajtótól távolabbi oldalán a sárga kulcs és a fűrész kerülhet begyűjtésre. Kilépve az előtérbe egy kapcsoló tűnik szembe. Ezt benyomva a gépterem középső fertályán ereszkedik le rövid időre 20 shell. Enyém! Vissza a folyosóra, jobbra. Következő ajtó piros kulcsos, ide később kell visszatérni. Irány a következő ajtó, az a sárga. Hasonló gépterem, mint az első, itt U alakban öleli körül egy folyosó a géptermet, az ablakok oldalt vannak. Óvatosan kell bekukkantani, mert egy-egy géppuskás van jobbra és balra is. Miután géppuskájuk már az enyém, lehet mondjuk jobbra indulva a sarok után balra tekintve hosszú sorozatokkal a láthatatlan demonokat megkínálni. A gépterembe lőve a lost soul-okat és a géptermen átlőve a szemben levő szörnyeket is érdemes már most puskavégre kapni. Célszerű visszatekintgetni a sarok felé is, mert esetleg a folyosón utánunk jön valami dög. A sarokban villanykapcsoló (gépterem). Az U folyosón végighaladva a maradék szörnyeket elhullajtom, a túloldali kapcsolót bekpcsolom. Ez a gépteremben nyitja a berendezéssorok végén levő ajtókat. A gépteremben benézek tehát ezekbe a szekrényekbe. Az utolsóban egy kapcsoló is van, ez ereszti le a piros kulcsot és egy zöld páncélt. Kihaladok vissza a folyosóra, a piros kulcsos komplexumba. Balra itt három szoba lesz, egymásba nyílóan, jobbra a gépterem. A bal oldali helyiségekben kell puskás, géppuskás embereket végképp lefegyverezni, a legbelső szobában a kapcsolót felkapcsolni, hogy aztán a hallható csontizaj után a középső szobából láthassuk is nem várt revenantunkat az egyik berendezés tetején szalagdálni egy lukban. Nem szép dolog valakit lábon lövögetni alulról, de hát még mindig jobb, mint szembenézni rakátáival vagy orrcsontreccsentő pörölyöklével pörölni. Körültekintően kell betekingetni, és lelövögetni a puskásokat még itt, mert ólomzuhanyként érhet minket bent esetleg egy megmaradt sergebaldy. Ha csend van, miénk a gépterem. A sorok végén nyíló szekrények muníciót és életet rejtenek. A terem túlsó oldalán ajtó nyílik, mögöttük démonok tátják a szájukat. 25% és egy kapcsoló vár itt. Ez engedi le a gépterem közepén azt a platformot, amelyen a csonti szaladgált. Futás oda, ott van a kék kulcs. Távozom a teremből, ki a folyosóra. Jobbra fordulok, a kék kulcsos ajtót nyitom. Itt van a gyors verzió, ami abból áll, hogy jobbra szemben bemegyek az ajtón (ez a középső a három közül), gyorsan kimurdalom a puskást, várok, benyitok a WC belső részébe is elvégezni a szörnyirtást és összeszedni a cuccokat. Kint már közben a folyosó egyik oldalán levő pókdémon valószínűleg végzett a másik oldalról induló lángszóróssal, ha szerencsénk volt. Ha nem, akkor nem sokat nyertünk a lassú megoldáshoz képest, ami abból áll, hogy kinyitjuk a kék ajtót, megmutatjuk magunkat, visszakozunk, várunk míg közel jönnek, benyitunk, lövünk, megismételjük annyiszor, ahányszor szükséges. A folyosó csaknem teljes kört ír le. Ha jobbra megyünk, végigmehetünk rajta ajtó nélkül. Visszafordulva egy fa mintázatú szoba lesz, benne katonák, 1%-ok. Nem kötelező felderíteni. Tovább jön a WC, aztán még egy WC (gyors változatnál ide kell behúzódni), aztán vegyünk nagy levegőt! Itt egy fertőzött démonszoba, egy hell knight őrködik az ajtó mögött, alul főgonoszok: Spider Masrtermind, Cyberdemon van a lávában. A pár tucat puskás csak ráadás. A Hell knightot érdemes kicsalni, majd a folyosón kicsipkézni kettétöréséig. Utána újra benyitva addig kell sétálgatni, amíg a két főgonosz meg nem sebzi egymást. Közben ha szükséges, a 25%-okkal fel kell javulnunk. Ha megkezdődik a harc, és a pók háttal van, páholyból nézhetjük a csatát. Akár ki is mehetünk, majd amikor a cyberdemon végső hördülése hallatszik, el kell szánni magunkat. Ez azt jelenti, hogy bent a sarokban levő kapcsolót benyomjuk, felvesszük a sérthetetlenséget, lenyomulunk az arénába, miközben lőjük a pókot, felmegyünk a szembeh levő ferde lépcsőn, hogy benyomjuk a kapcsolót, amely a kijárat ajtaját nyitja. A pókot kilőhetjük, közben a sok elhullott puskás tárait felvéve 100-ra növelhetjük shelljeink mennyiségét. Felmegyünk a lépcsőn, mielőtt elfogy a sérthetetlenség, és távozonk a színtérről. Akár ki is mehetünk a kijáraton, ami az indulási pontnál van. Érdemes tudni, hogy egy csontit is szabadon engedtünk a kijárat nyitásával, ennek felbukkanásával számolni kell.
A folyosón még tovább haladva az óramutató járásával megegyezően az alábbi szobák lesznek sorrendben:
1. Balra két hell knight, belül csak 1%
2. Jobbra raktár, volt katonák, őrmesterek, impek, 100% pajzs és élet
3. Balra (szemben) géppuskások, 1%
4. Jobbra former sergeantok, 1% hegyek.
5. Balra (szemben) pókdémon, 1%
6-7. A szűkület utáni első teremben cacodemonok, serge; a másodikban pokolbáró. Ez utóbbiak gátolják meg, hogy a pokolbáró melletti kapcsolót működtessük Ez nyitja a lépcsőházban levő ajtót, amellyel már találkozhattunk az elején, de az nem nyílt. Ha ezt a kapcsolót működtetjük, kifelé menet óvatosan menjünk, mert az ajtó mögötti terem tele van mindenféle rossz démonnal: katonák, csontik, pokollovagok, gömbdémonok. Érdemes távolról tűz alatt tartani őket, mert a folyosón eltalálhatják egymást, így nem kell annyival egyszerre harcolni. Ha elfogytak, kint, bekukucskálva még lehet bent valami. Csak lassan a testtel. Jobbra mindenféle jó van felhalmozva és egy kapcsoló is van. A balra levő ajtót a kapcsoló bekapcsolása után érdemes kinyitni úgy, hogy jobbra fordulva felvesszük a sérthetetlenséget, belelövönk a hordókba, majd kivégezzük az arch-vile-ot. Bent is van valami a részükre, amiért érdemes kockáztatni. Kimehetünk, ha nincs mit összeszednünk. A lift csak felfelé müködik, így lépcsőzni kell.