Infected Telecom Stations
Telekom.wad-MAP02 végigjátszás
by Charles Horvath (Oldanimal)


=======================================================================

Map02
Az utcán egy bódéból indulok, jobbra fordulok, egészen a falig, mert ott van a kék kulcs. Nem árt, ha van belőle. A hosszú utcán jobbra egy spiderdemon van messze, balra közel egy cacodemon már üldözőbe is vett. Fedezékbe húzódva a cacodemont lelövöm. Balra egy puskás tűnik fel, azt is lelövöm. Balra van egy ablak, melyből lőnek rám, egy csonti és több puskás van belül. Elslisszolok, mert nehéz belőni az épületbe. Mellette két ajtó van, a közelebbi sima, a távolabbi kék kulcsos. Egy fatty is előbukkan. Még van annyi lőszer, hogy kilőjem. Benyitok a sima ajtón. Bent katonák, a kapu mögött zölddobáló strázsál. Jobbra bent az ablak mögött géppuskás és puskás lő rám, először őket kell lelőni, aztán a zölddobáló melletti katonák s végül maga a hell knight rogy össze. A kapu koponyakapcsolóját benyomva jutok át rajta. Jobbra a kitágult, sötétebb részen lesipuskás vár rám. A saroknál villanykapcsoló, ezt felkapcsolva könnyebb megtalálni a lőszerutánpótlást. Jobbra egy folyósóra juthatok ki, egy átjárón. Előtte szemből egy former human idegesít. Puff neki. Gyorsan a folyosóra, ahol már zölddobáló közelít és pókdémon mechanikájának zaja is hallatszik. Elhúzok jobbra a folyosón, kikerülve a hell knight-ot. A pók plazmafegyvere máris megszólal, s a pokollovag hátán csapódnak be a csomagok. Ezt már nem hagyhatja meteordobálás nélkül a body-buildertestű ördög, s a pók felé indul. Azonban a nagy erejű plazmafegyver gyors lövedékei hamarosan derékban kettészelik egy éppen előbúvó imppel egyetemben. A spiderdemon most már felém indul, Gatlinggal megsorozom folyamatos mozgás közben. A szabadba vivő kék ajtónak háttal állva előre indulok, nemsokára két doboz között imp jön elő, majd egy géppuskás a második mögül. Egyből tüzet nyit, a tüskést és engem is soroz, de együttes erővel legyűrjük, majd amikor az imp felém indul, lelövöm. A folyosó mielőtt balra fordulna, bal oldalon egy ajtó mögött gömbdémon őriz egy felvehető dobozt. Itt a környéken még van néhány ajtó, amely mögött nem voltam. Az épület bejárata közelében van egy kék kulcsos ajtó, a folyosó felől és a bejárat felől is megközelíthető. Még egy ajtó nyílik ebből a szobából, mögötte savruha, 25% élet, géppuskalövedék és pl. koponyaköpködő is van. Géppuskával érdemes bekopogni. A bejáratnál levő koponyakapcsolós kapu bal oldalán sárga kulcsos ajtó, ez későbbre marad. Ezen a folyosón bal oldalon maradt ki egy ajtó, mely mögött harapós démonok tobzódnak. Kétcsövűvel való fogadtatásuk javasolt, vagy fűrésszel kell a folyosóra benyomulni. Az ajtó mögötti folyosóról két ajtó nyílik balra, mindkettő egy WC komplexumot rejt. Kevés ellenség, némi felvehető egészség és muníció vár itt. Elhagyva ezt a folyosót balra látható az emeleten két ajtó, de egyelőre nem lehet feljutni. Egy lépcső fog itt felemelkedni, amelyet a fa stílusú szobából lehet vezérelni egy kapcsolóval. Az ajtó pedig a sárga kulcsos szobából nyitható, így ide vissza kell majd térni. Átmegyek tehát az átjárón a folyosóra, jobbra fordulok, majd követem a kanyarulatokat. A Cacodemon hulláján túl először balra lesz egy ajtó. Egyből öngyilkosság bemenni, érdemesebb benyitni, majd kicsalogatni, akit lehet, aztán egy kis ólommal megkínálni. Ha már fogytán a lőszer, akkor kénytelen vagyok bemenni. Bent még valószínűleg lesz néhány tüskés és egy cacodemon. Kétszer balra (a falon útközben villanykapcsoló) a fal mellett hordók, mögöttük lángszórós mancubus várakozik. A hordókba lőve megsérthetem, de még kelleni fog bele néhány a duplacsövűből. Továbbhaladva a bal fal mellett, a saroknál jobbra érdemes nézni, ott egy puskás és mögötte egy hell knight várakozik, hordók társaságában. Ez utóbbiak felrobbantása ez elsődleges cél, majd a pokollovagot veszem puskavégre, hiszen a puskás már szétfröccsent. Ahol a hell knight állt, a túloldalon a zöld falú ketyere hátsó oldalán kapcsoló van. Ezt benyomva az ezzel szemben levő oldalon lépcső ereszkedik le, amin feljutva a doboz tetejére páncélzatomat feljavíthatom és munícióhoz juthatok. Ezután a terem bejárata környékén levő egészségbónuszok maradnak. Kijutva a folyosóra balra fordulok. Jobbra lesz egy ajtó. Benyitva technikai terem tűnik szembe, egyre-másra vesznek észre a szörnyek. Balra villanykapcsoló, az asztalon 25%. A sorok közé nem nagyon érdemes bemenni, mert minden berendezés mögött valami szörnyféle vár rám, de a sorok elején levő ajtók nyílnak. A bal oldali mögött van a sárga kulcs. Kijáratként a jobb oldali ajtó nem üzemel. A folyosóra visszajutva jobbra fordulok. A következő ajtó bal oldalon van. Ez lesz a már említett fa textúrás terem. Harapós seggfejű démonok, cacodemon és elsősorban sok puskás van itt. Benyitok, akit látok, lelövök, mindig óvatosan haladva előre, ha észrevesznek, visszahátrálok, mielőtt eltalálnak. Az ajtó melletti kapcsoló csak villanyt kapcsol, a fentebb említett lépcsőt a távoli sarokban levő kapcsoló emeli fel. Ezután nincs más hátra, mint visszamenni a sárga kulcsos szobába (épület bejáratánál, a kapunál). Amikor kinyitom, már tudom, hogy csonti lesz bent, mert mielőtt bejöttem az épületbe, láttam az ablak mögött rohangálni. Ezért Gatlinggal nyitok be, miután csontreccsenéssel földre rogy, a puskások vérét ontom. Bent berserk (100% életre feljavítás+erő), egy doboz lőszer a géppuskába és egy ajtónyitó kapcsoló van. Kijutva a szobából balra fordulok, aztán egyenesen a lépcsőhöz megyek. Fent a bal oldali ajtó kinyílt, mögötte revenant várakozik. Mielőtt követő rakétáival eltalálhatna, csontjait véglegesen megrecsegtetem. A csonti egy kapcsolót őrzött, amely a másik ajtót nyitja. Ez mögött puskás várakozik, meg is kapta a jussát. A piros kulcsot felveszem, a kapcsolót felkapcsolom (ez a folyosót záró ajtót nyitja). Visszamegyek arra a folyosóra, ahonnan visszajöttem. Itt a fafalú szobában voltam utoljára, ez jobbra volt. Most kinyílt az egyenesen levő ajtó, mely eddig eltorlaszolta a továbbjutást. Mivel katonák várakoznak ott, a jobbra levő két ajtót, mely mögött WC komplexumok vannak, egyelőre elhagyom, s kilövöm a gyenge ellenfeleket. Most jöhetnek a WC-k, ott szokás szerint gyengébb ellenfelek, muníció, élet van. Itt a folyosón a titkos aréna bejárata a bal oldalon, egy beszögellésben. Mielőtt oda bemennénk, meg kell gondolni, elég bátrak vagyunk-e ehhez. Bent az ajtótól jobbra és balra van 3-3 kapcsoló. Jobb oldalon a sarokban van még egy. Ezt kell először bekapcsolni, ami a terem közepén levő prést indítja be. A prés alatt sérthetetlenség, élet bónusz, a teremben elszórva pajzs bónuszok vannak, ez utóbbiakat fel kell venni. A hat kapcsoló közül nem mindet érdemes bekapcsolni, mert nem minden helyiségben van felvehető cucc, de szörny mindegyik mögött van. (Hogy melyikben mi van? Próbáld ki! hehehe)- Nincs elég muníció arra a verzióra, hogy egyenként kinyitom az ajtókat és lelövöm a szörnyeket. Egyszerre több ajtót kell kinyitni, amelyben más típusú szörnyek vannak. Ezeket egymás ellen kell uszítani, körkörös egyirányú mozgással addig kell menni, míg el nem találják egymást. Közben néhányan beszorulnak a présbe is. Amennyiben a rakétás csontikat engedtem ki, legfőbb ideje a sérthetetlenséget felvenni. Rengeteg verzió van itt, kényemre-kedvemre válogathatok a megoldásokban, ha túlélem, jó volt. (Csak hard-doomereknek: engedj ki mindenkit egyszerre, vedd fel a sérthetetlenséget, állj a csontik elé, egyet legalább lőj ki, oldalazz jobbra-balra, hogy a többiek eltalálják a maradék revenantot, ha elfogy a sérthetelneség, körözz.) A kinyílt helyiségekben levő cuccokat sérülés nélkül is felvehetem, ha a kék kulcsos szobából nyíló helyiségben (ld,. fent) levő savruháért visszamegyek. Vissza a folyosóra, jobbra. A korábban kimurdalt katonák lőszereit és italait felvéve jobbra egy pult mögött veszélyes puskások vannak. Óvatosan közelítek emiatt, egyesével levadászom a sergeantokat. Egy ajtó állja az utam, mely mögött hell knight üdvözöl bikabőgésével. Hátrafelé haladva, közben oldalazva kilövöm. Ahonnan jött, egy kapcsoló van a falon, bekapcsolom (ez az udvarból nyíló ajtót nyitja, melyen keresztül visszajuthatok oda, ahonnan az előzőleg a puskások üdvözöltek.) Az ajtót nem tanácsos kinyitni, ez a játék újrakezdését vonja maga után. Ez az ajtó az udvarra nyílik, ahol van egy-egy kiberdémon, pók-nagyúr, zölddobálók, pókdémonok, lángszórós mancubusok. Ha kinyitom az ajtót, esetleg egy kiberdémon fog beköszönni rajta egy rakétával, s akkor nekem 1-ből annyi. Emiatt végigmegyek a folyosón, követve kanyarulatait, kimegyek a kék kulcsos ajtón az épületből. Útközben még feltankolok mindenből, amiben hiányt szenvedek. Ha nem emlékszem rá, mi hol van, benyitok mindenhová, már mindenhol voltam az épületben, meglepetés nem érhet.
Az utcán még kering egy pókdémon, jobbra fordulok, majd a saroknál megint jobbra. Amennyiben a pók észrevesz, a plazmacsomagok elől a fák közé menekülök, oldalazó mozgással a fedezékből kilépve kilövöm. Az utca végén jobbra kerítés, melyen keresztül átlőnek a szörnyek: itt van az a tobzódás, amit az előbb említettem. Gyors mozgással felveszem a cuccokat (aknavető, stb.), majd pucolok innen. U alakban megkerülöm az épületet, a túloldalon kőkerítés, az épület és a kerítés között egy rés van. Itt mutatom magam a dögöknek, akik próbálnak eltalálni, de a résen nem tudnak átlőni. Ha akarom, puskával én meg tudom őket sebezni, de kár a lőszerért. A dögök egymást is megsebzik, megkezdődik a harc közöttük. A kiberdémon szokott állva maradni a végére, néhágy a duplacsövőből elég neki, mert már alig áll lábán. Ha a harc megfeneklene a dögök között, be kell lőni a résen, vagy végső esetben meg kell kerülni az épületet, és ott mutatni magamat. A faltól távol kell maradni az esetleg oda csapódó rakéták robbanása miatt. Ha már nincs életben senki, itt kell bemenni a piros kulcsos ajtón az udvarra, ott a kijárat a teleporton, de előtte vissza kelle menni az épületbe a nyitva levő ajtón, mert ott van egy hátizsák. Azt felvéve kell összeszedni a muníciót, ami az udvaron van, és a piros kulcsos ajtón az épületbe is visszamehetünk felszedni elhagyott puskákat, életet, vagy esetleg a titkost most is teljesíthetjük vagy az ott hagyott dolgokat most is felvehetjük. Miután feltankoltunk, irány vissza az udvaron levő teleporthoz. Kész!