Infected Telecom Stations
Telekom.wad-MAP01 végigjátszás
by Charles Horvath (Oldanimal)


=======================================================================
Map01
Kicsiny helyiségből indulok. Körülnézek, balra lent rögtön találok egy puskát.
Kimegyek a faajtón. Szemben egy vörös téglás épület van. Balra egy Cacodemon várakozik.
Nem támadom meg, mert kevés a munícióm. Jobbra fordulok, majd megint jobbra.
Oldalazva haladok az épület ablakáig. Belül sokan vannak, az ablak jobb oldalánál belül levő
fekete ruhás puskást (former sergeant) lelövöm. Nagy hangzavar a válasz!
A szörnyek mind felordítanak. Eltávolodom az épülettől, a fák között 4 shotgun shell vár rám.
A Cacodemonok előbújnak, egy az épületek között közelít, a másik a szürke épület
bal oldalánál fog jönni. Elfordulok jobbra, áthaladva a szürke betonúton, a túloldali füves
részen, a fák közt is találok 8 puskalövedéket. Már jobban állok, de még mindig tudok trükközni.
Gyorsan visszafordulok, elmegyek a betoncsíkig, és elhátrálok a kerítésig.
A piros egyszemű gömbszörnyek mögött a barna, tüskés imp-ek elkezdik tűzlabdáikat
dobálni felém, és a távolból a pókszerű, csupa-agy biomechanikus szörnyek is elkezdik zöld
plazmalövedékeiket ontani. Figyelem, hogy nehogy valamely szörny eltaláljon,
ha túl közel ér hozzám, akkor elkezdek körözni, mindig kitérve a lövedékek,
főleg a távol lévő spiderdemon zöld sorozatai elöl. Puff! Bekaptam egyet, mert a puskások is
tüzelnek rám a piros épület sötét ablakából és a szürke épületből is,
ahonnan már az ajtón is kezdenek kijönni zombik. De az egyik gömbdémon már megsebesült,
és közelebb férkőzött a piros épülethez, hogy elégtételt vegyen egy géppuskáson, a másik pedig,
miután előzőleg csaknem megpörkölt, egy tüskés tűzmeteorjába sétált bele, úgyhogy az is elindult egy kis tüskéspörkölésre.
Legfőbb ideje elindulni a szürke épületbe. Útközben lelövök egy tüskést,
amely egy zombit már előzőleg halálosan inzultált. A faajtón bemegyek, néhány zombit
lelövök. Az ajtók egyre-másra nyílnak, egy démon támad rám. Kettő kellett neki, hogy kifeküdjön.
Gyorsan bemegyek balra az első ajtón, hátha fedezéket találok.
Ha azt nem is, de 25%-al javítottam állapotomon és egy puskát tárazhattam be.
Visszafordulok, mert ezen a kis helyen ha egy gömbdémon megtalál, végem van.
Az előtérben és a szemben levő helyiségben még puskást, tüskést és zombit kellett lelőni.
Most vagyok annál az ablaknál belül, ahol az elején belelőttem kívülről egy puskásba az
első shotgun shellemet. Feljavítom magam a 3 db 1%-os flaskával. Felszedem az
elhullottak lövedékeit. A fal jobb oldalát követve ajtót találok, melyet kinyitok.
Egy démon figyel, de nem felém néz, hanem a kék kulcs felé. Ez a veszte, nekem kell
a kék kulcs. Két puskagolyóm bánja. Van még itt egy kisebb eü. csomag is, a kulcs már az enyém.
Kinyitom az ajtót, és majdnem fennakadok egy gömbdémonon. Nem tüzel rám,
szerencsém volt. Jobbra beosonok az ajtón. Jobbra fordulok szokásom szerint,
fellépek egy magasabb részre összegyűjteni az ott levő dolgokat.
A falnál elfordulok, az ablaknál meglepetés ér: eltalálnak szemből a másik épületből.
Reflexből visszalövök, és valaki halálsikolyát hallom (szerencse? vagy annyian
vannak a sötét ablak mögött?), majd az előző helyiség felől elégedett sziszegést hallok.
Ez pech, pont azt lőttem ki, aki haragban állt a gömbdémonnal, s lám, az ajtó már nyílik is,
nyitja száját az egyszemű, de én sem vagyok rest, oldalazok, közben kap hármat a lufi,
ettől fura hangot hallat, majd a földre pottyan. Távozom a másik ajtón,
mert szemből még mindig csatazaj hallatszik. Összeszedem a pajzs bónuszokat sisak formájában,
majd kimegyek a másik ajtón. Jobbra fordulok, ott még nem voltam, s találok is ott egy puskát valamint
25%-os egészségi csomagot. Kimegyek a lakás bejárati ajtaján.
Amennyiben szükségem van 10%-os orvosi csomagra, akkor az balra van az ajtó mellett,
egy kis kerülővel lehet oda jutni. A kék kulcsos ajtó a vörös téglás épületben van,
így jobbra fordulok, s egyenesen oda jutok az ajtóhoz. Amennyiben szükségem van 10%-os orvosi
csomagra, az ajtó mellett jobbra van a füvön, shellek is vannak. Benyitva a kék kulcsos ajtón,
a folyosón démon vár rám. Két lövés. A balra található ajtó állandóan nyílik,
így oda kelle koncentrálnom. Közelebb megyek. Amikor nyílik az ajtó, lövök.
Ha nem nyílik ki, én nyitom ki, és lövök. Egy idő múlva már nincs nagy tömörülés, bemegyek.
Jó sötét van, balra fordulok, s szinte egyből látszik jobb kéz felől egy asztal,
rajta lámpával és egy infraszemüveggel. Befordulok érte. Megjött a látásom,
egyből észreveszek egy tüskést a berendezéssorok között. Lelövöm. Szanaszét rengeteg tetem van,
fel sem tudom venni az összes elhullott töltényt. Gatlinghoz jutok.
A rácsos ablaknál röpködő koponyák tobzódnak.
A szemben levő épület másik ablakából jöhettek, ahol szörnytömeg van,
zöld meteort dobó ördögfattyak, kosarasruhás csontvázak követő rakétavetőkkel,
géppuskások, tüskések, puskások, Amikor meglátnak engem, egyszerre próbálnak eltalálni,
de legfőképpen egymást találják el. Látom, hogy gyilkolják egymást rendesen,
de felém is lövöldöznek, ezért óvatosságból oldalazok. A meteorok azonban nem jutnak át az ablakon,
a puskások pedig már elhullottak. Megkönnyebbülök, de korán, mert a csonti lövedéke eltalál,
csaknem kimurdalok. A zölddobálók egyike közben kezelésbe veszi a csontit,
s az hamarosan nagy csontreccsenéssel a földre rogy. Közben sötét lett, s alig látok.
A teremben az ablak mellett jobbra levő falon két kapcsoló van. Az egyiket,
a jobb oldalit felkapcsolom. A teremben világosság gyullad. Körülnézek. Nem messze van egy
láncfűrész egy asztalon. Felveszem. Visszaállok puskára. A teremből még három ajtó nyilik.
A villanykapcsolótól nem messze levő ajtó a szabadba vezet. Nem ezt választom.
Jobbra megyek, benyitok az ajtón. Tüskések, puskások jönnek. Lövök. Jobbra egy helyiség,
pihenőszerű, onnan is jönnek. Megtisztítom a terepet. Az asztalon armor, fellépek a kerevetre,
futásból ugrom át az asztalra pajzsért. Egy kapcsolót nem kapcsoltam fel.
Csak villany. Kimegyek az ajtón. Most látom, hogy a berendezéssorok lezárószekrénye
ajtószerű a gépteremben. Kipróbálom, nyílik. Mindet kinyitom és összeszedem belőle a cuccokat.
A teremben elhullottakból pótlom a puskalövedékeimet. Még van pár terem, amit elhagytam.
A középső ajtón megyek ki a gépteremből. Egy könyvszekrényes irodahelyiségbe jutok,
két kapcsoló is van, mindkettő villanyt kapcsol fel. Az ablakkal szemben állva bal oldali
fal mellett két fáklya van, közötte elütő színű fal. Megnyomom, hátha titkos. Itt nem nyílik,
de mintha valami mechanikai zajt hallanék. Két ajtó nyílik innen, az egyik a bejárati folyosóra,
a másik egy kis sufniba. Itt egy láthatatlan spectre várakozik,
nyilván arra feni agyarait, aki a medikitekre pályázik. Lelövöm. Kimegyek a folyosóra.
Balra az első ajó mögött egy pár katona, és sajnos egy koponyaköpködő is van.
Nem volt érdemes bemenni, bár egy kapcsoló nem csak a villanyt kapcsolta. Csontizaj erősödött,
úgyhogy Gatlingra váltok. Kimegyek az ajtón, balra fordulok a folyosón,
bemegyek a következő ajtón bal oldalt. Ott vár a csonti, a Gatlinggal sorozom, de ő is behúz egyet,
mielőtt összerogy. Visszamegyek a folyósó végén álló irodába medikitekért,
ezután jövök vissza felvenni a kék bónuszokat, eljutva a csonti kinyílt rejtekhelyéhez,
ahol mindössze egy doboz lőszert találok. Majdnem annyit kellett ellőni.
Kintről az ablakon keresztül puskával talán jobban lelőhettem volna a csontit,
és ráértem volna utána kinyitni a titkost, de most már mindegy.
A folyosón továbbhaladva a következő ajtó balra (WC) csak egy láthatatlanságot rejt,
amit a puskásokkal való összetűzés előtt kellett volna felvenni. Nem veszem fel.
Az utolsó ajtó a folyosón balra egy pokol bárót, egy Cacodemont és egy Imp-et rejt.
Oldalazgatok a folyosón, észereveszem, hogy nem tudnak utánam jönni.
A pokolbáró zöld meteorja az egyszeműn sistereg el,
egy kis csetepaté kezdődik, a rövid küzdelem után a pirosbőrű zölddobáló diadalordítása
hangzik fel hamarosan, mellékesen a tüskés is szétfreccsen egy zöld csomagtól.
A piros testbe így is 15-öt kellett ereszteni, mire derékban kettétört a karrierje.
A szoba egy kisebb raktárféle volt, volt itt géppuskától kezdve medikitig minden.
Visszamegyek a gépterembe, az ablak mellett észreveszem,
hogy három pokollovag még tobzódik szemben.
Mivel a gépteremben még mindig van néhány puska, érdemes lelövöldözni őket.
Puskákat veszek fel, még egy csomag shell van az irodából nyíló sufniban is.
A két kapcsolós falhoz megyek, a kapcsolót a sarokban még nem kapcsoltam fel.
Csatt. Kimegyek az ajtón a kapcsolóktól jobbra. Elölről rákok vesznek tűz alá,
ezért bemegyek a zöld falú épületen kinyílt ajtó. Bent puskások és tüskések várnak,
megsebeznek, a puskásokat kezdem lőni, ki nem mehetek, mert a rákok tűzereje hamarosan
végezne velem. Ebben az üres garázsban van egy akna, csonti akar kifele jönni,
lövöm vissza, puskával, majd géppuskával. Még tüskés is akad lent, az már nem ellenfél.
Lent van egy kapcsoló. Megnyomom. Feljövök, a garázs hátulján felnyílt egy fal. Tele van dögökkel,
kihúzok innen, mint a vadlibák, közben a puskásokra lövök, mire az eddig háttal
álló szörnyek is észrevesznek. Átmenekülök a szemben levő két épület közé, ott nem tudnak
befogni a spiderdemonok. A dögök kezdenek utánam jönni, de fogynak,
Választhatok: a maradékot lelövöm, vagy kimegyek a nyílt térre hogy tüzet nyissanak a
spiderdemonok, megsebezve mindenkit, akit csak lehet. Mindkettő veszélyes. Nem szabad
figyelmen kívül hagyni az Arc-Vile-t sem, a pókok előtti rácsos térben. A dögök ha
összevesznek a pókokkal, az jó, mert később kevesebbet kell kilőni. Mindenesetre vissza
kell menni a garázsba, a maradék szörnyeket kilőve. A hátsó falon két kapcsoló van.
Az egyik a garázzsal szemközti generátor épület ajtaját nyitja, a másik viszont néhány
száz szörnyet enged ki a másik épületből (Vajon melyik melyik? He-he-he).
A koponyakapcsoló a garázs másik ajtaját nyitja. Kinyitom a szemközti generátorépület
ajtaját a kapcsolóval. Odasietek. Bent sok a puskás. Jobbra hordókat látok.
Azok jó nagyot robbannak. Belelövök a szélsőbe. Robbanások zaja, puskások szétfröccsenése
hallatszik. A rákok már tüzelnek rám, fedezékbe húzódok az épület mögött.
Amikor abbamarad a tüzelés, visszamegyek a két kapcsolós garázsba, onnan figyelem
a generátortermi hordórobbanás túlélőit, akik rám fenik agyaraikat vagy puskájukat.
Bevárom őket, és ha nincs kedvem lelövetni őket a rákokkal, magam végzek velük.
Átfutok a generátorházba, a maradék puskást puskavégre kapom. A bejárattal szemben van
egy sötétebb terület, ennek határát oldalról átlépve felemelkedik egy lépcső.
Ezen felmegyek, körbemegyek a generátor körül, felveszem a puskákat és a piros kulcsot.
Innen is több variáció van.
1. A garázsban bekapcsolom a másik kapcsolót, minek következtében kinyílik a generátorterem
mögötti épület, a szörnyraktár. A dögök kijönnek, feléd indulnak, tűz alá vesznek.
Egy az egyben nincs esély ellenük. Emiatt a betonúton visszahátrálok a kerítésig,
ahol láthatom, hogy a szörnyek ölik egymást rendesen, és hátulról a pókok is monsteresen
sorozzák őket. Hozzád már csak egy szörny fog elérni, azt könnyedén lehet likvidálni.
2. A garázsban nem kapcsolom át a kapcsolót. A spiderdemonokat ekkor ki kell lőni.
Ez úgy lehetséges például, hogy a bal oldali épület és az oldalsó fal között
elslisszolok feléjük, majd a kerítés előtt balra fordulok, mindig a legközelebbi pókra lőve,
kicsit oldalazva elmegyek a másik épületig (szörnyraktár) , ahol visszavonulót fújok,
s annyiszor ismétlem meg mindezt, amíg van élő spider. Ezután benézhetek a
szörnyraktárba, a kis ablakon keresztül. A puskások sajnos meg tudnak sebezni, a
meteorok kikerülhetők, az ablak előtt elsétálva párszor bentről nagy csatazaj
hallatszik, gyilkolják egymást rendesen, az ablakon át nézhető a mozi.

Amennyiben a varázsló képességű főgonosz még él, ki kell valahogy lőni, vagy ha még van pók,
ki kell vele lövetni.
A sárga téglafalú épület piros kulcsos, bent démonok vannak. Ki kell lőni őket.
Az ajtóval ellentétes sarokban egy aknavető van. Felveszem. A sarokban kapcsoló.
Ez a szörnyraktárban teszi szabaddá a teleportot, mely hozzád teleportálja az ott
életben maradt szörnyeket. A kapcsolóval akkor szabad foglalkozni, ha már nincs élő dög
és szükségem van munícióra a puskába. Még egy kis épület, ami a sárga téglafalú épület
között és a zöld falú garázs mögött van, nem volt kinyitva. Egy kis sufni,
bent sötétség, egy egyszemű és egy puskás. Puskást kell kilőni először.
Az egyszeműre akkor kell lőni, amikor bal oldalon van, hogy később könnyebb legyen.
Ha lehullott, bemegyek.Leugrom, felkapcsolom a villanyt. Jobb oldalt a hátsó fal elütő téglából van.
Oldalt van egy kiugró szeglet, mellé állok, belelövök a téglafalba. Emelkedni kezdek.
Megfordulok, szemben egy ajtó, átugrom, benyitok, felveszem a muníciót, a kapcsolót átkapcsolom.
Kilépve látom, ahogy a kis platform leereszkedik, rajta berserkkel és armorral.
Felveszem, ami szükséges. A lifttel visszamegyek a szabad térre. Most jön egy kis trükk.
Ha jó vagy, sikerülhet a sérthetetlenség nélkül is. Az említett dolog a piros téglafalú
épület mögött van, balra innen. A kőkerítés és az épület között van egy háromszög
alaprajzú építmény, melynek épület felőli oldala liftként üzemel. Fent van a
sérthetetlenség.

Jól körül kell nézni, mielőtt felvesszük, sietni kell a hátsó fertály afelé, a vaskerítésen
két ajtó nyílik, a bal oldalin kell bemenni. Egyenesen egy kisebb kőoszlop áll, a belső
felén koponyakapcsoló. Benyomom, jobbra fordulok, ahol a kiberdémon kiszabadul, de még
mielőtt eltávolodna a kinyílt márványbörtönéből, a mellette lévő kapcsolót benyomom úgy,
hogy ő az egyik oldalon, én a másikon, a márványon nem tud átlőni. Gyorsan kimegyek a nyitva
maradt ajtón a kerítésen, átmegyek a másik ajtó felé, kinyitom, a Spider Mastermind
és egy kistestvére a társaságom. Az udvarban egy sziklaplatform látható, az azon levő
kapcsoló a célom, át is kapcsolom. Visszamegyek a kiberdémonhoz, aki már harcban áll a nagy pókkal,
a kicsi már elhullott. A másik udvarban szabaddá vált a teleport, belelépek.
Egy épület tetején találom magamat, balra a sárga kulcs, amikor megvan, leugrom,
közvetlenül a sárga kulcsos ajtóhoz pottyanok, ami a kijáratot rejti maga mögött.
Amennyiben lerongyolódtam, még visszamehetek cuccokért. A balra lévő épületben van egy kapcsoló,
bejárat után egyenesen, majd jobbra, balra megkerülök egy félmagas dobozt,
az ajtótól távolabbi része kapcsoló, ez nyitja a szimmetrikus alaprajzú épületben
a túloldalon a bejáratot. Sok muníció, berserk van ott. Óvatosan megyek,
mert a kiberdémon közben végzett a pókkal, és eltalálhat, Meg tudom ölni, ha szórakozni akarok vele.
Ekkor visszamegyek hozzá az udvarba, balra van egy épület két kapcsolóval,
az egyik a prést indítja be, a másik a hátul levő ajtót nyitja ki. A kibert elég nehéz
becsalni a présbe, kerülgetni kell a lövedékeit, profiknak való feladat. Mivel puskalövedék van bőven,
közben idegesíteni is lehet néhány lövéssel a kibert.
Nem árt tudni, hogy a Spider helyén, átellenben hózódik egy savárok.
A túlsó oldalán beugorva egy védőruha van, az innensőnél berserk és a lift,
ami felhoz a mélyből. Kijárat: a teleporttal ismét odajuthatok.